Glasögon

Optikerbesök brukar vara för mig som för många andras tandläkarbesök, fyllt med panik och skräck. Varför? Jo, för att jag HATAR och välja glasögon. Mitt huvud/ansikte passar inte i glasögon. Bara i typ barnglasögon. Det är för litet och babysize. Dessutom så kostar de ju så mycket så man får ju bara ångest av att se prislappen (Är det någon annan än jag som anser att man borde få glasögon/lins bidrag? Det är fett dyrt liksom, och jag har inte valt att ha synproblem, gah). 
Just därför har jag ju självklart haft privilegiet att ha synproblem sen jag var 6 bast.
Jag menar, jag har haft mina nuvarande glasögon sen 2002 (!) vilket inte är acceptabelt någonstans.

Men idag tog jag mig mod, och med hjälp utav optiken valde vi ut några glasögon som jag fick låna hem över några dagar. Nu är frågan, vilka ska man välja? 

Så alla kära läsare, vilka ska jag nu välja? Rösta i kommentarfältet vettja!




Glasögon nr 1 -  Latteglasögon nr 1






Glasögon nr 2 - Sthlmsk-mode-offer-Kleerup-hipster-smyg-tysk-glasögon






Glasögon nr 3 - Latteglasögon nr 2






Glasögon nr 4 - Club-Kids-glasögon (Hur ser man det? Jo, det finns inga glas i och man kan klösa sönder sina ögon)













Kommentarer
Postat av: CAMCAM

LÄTT glasögon nr 2! ska inspektera dig senare cissiguzz och se att du har glasögon nr 2

2009-01-07 @ 19:01:54
Postat av: Anonym

nr 2:D

2009-01-07 @ 19:32:27
Postat av: Anonym

nr 2 :D

2009-01-07 @ 19:32:47
Postat av: LipSmacker queen jossan

1 eller 2

2009-01-07 @ 20:01:31
Postat av: Sara

Hm, nr 2 var ganska coola. :)

Och jag tycker också att man borde få bidrag! Det är svinyrt med linser, men jag måste ha det eftersom jag dansar varje dag.

2009-01-08 @ 18:03:48
URL: http://www.sigurt.devote.se
Postat av: Catarina

glasögonen nr 4 är absolut de mest bekväma glajorna jag har prövat, EVER så att säga. men de var ju nr 1 eller 3 vi röstade på i skolan.

Men rösta inte genom bloggen, de kanske sitter någon evil-etta som bara vill skratta åt oss i korridorena ;D cheers!

2009-01-09 @ 09:40:26
URL: http://goforwhatyouknowisright.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0